Ülkemizdeki pek çok büyük şirketin dahi ayrı bir kariyer sitesinin olmamasını büyük eksiklik olarak görüyorum. Oysa kariyer siteleri iş arayan bireyler için çok önemli bir bilgi kaynağı niteliğinde. Şimdi bir şirket düzenlemiş olduğu etkinliğe katıldığınızı ya da gazetede iş ilanını gördüğünüzü düşünün. Etkinikte edindiğiniz izlenimin dtaylarını nerede ararsınız? İş başvurusu öncesi bilgi için nereye başvurursunuz?

Yapmış olduğumuz odak grubu çalışmalarında üniversite öğrencilerinin şirketlerin kariyer sitelerinde aradıkları bilgileri bulamadıklarını gözlemledik. Temel izlenimler şu şekilde:

• Şirketlerin kariyer sayfaları son derece sıradan ve yetersiz.

• Bu sayfalara güç ulaşılıyor.

• Kariyer sayfaları sadece iş başvurusu almak ve özgeçmiş toplamak için tasarlanmış.

• Kariyer sayfalarda yer alan tanıtımlar klişe bilgilerle sınırlı.

• Sunulan vaatler çelişkiiçeriyor ve  inandırıcı değil.

• İçeriği hazırlayan kişiler bir iki paragraf yazarken dahi zorlanmışlar.

• Pek çoğu enteraktif değil. Bazılarında bize ulaşın linki dahi e-posta adresine yönlendirilmiş.

• Büyük bir bölümünde sıkça sorulan sorular gibi bir bölüm yok.

• Son derece sıradan, silik ve sıkıcı. Çekicilikten uzak.

• Şirket çalışanları, yöneticileri ve şirketteki çalışma ortamı hakkında bilgi içermiyor.

Hal böyleyken kariyer sitelerinin, kariyer günleri, ilanlar, broşürler ve diğer tanıtım araçlarına göre çok daha etkili ve eşsiz bir araç olduğunu hatırlatmakta yarar var. Çünkü;

1. Günceldir. Örneğin broşürler güncelliklerini yitirdiklerinde hatalı algılara yol açabilirler. Güncellenmeleri ise maliyetlidir. Oysa kariyer sitelerini kolaylıkla ve ekstra bir maliyete katlanmaksızın sürekli olarak güncelleyebilirsiniz.

2. Ulaşılabilir. Belki söylemeye gerek yok ama kariyer sitesine dünyanın her yerinden erişmek mümkündür. Kariyer sitesi dışındaki hiçbir bilgi kaynağına 7 gün 24 saat ulaşmazsınız.

3. Organize bilgi içerir. Kariyer sitesinde vereceğiniz bilgileri diğer bilgi kaynaklarına göre daha iyi organize edebilirsiniz. Örneğin açılış sayfasında genel bilgileri verebilir, detayları ise alt sayfalarda sunabilirsiniz. Bu şekilde siteyi ziyaret eden kişiler ilgilendikleri linkleri tıklayarak sadece ihtiyaç duydukları bilgilere kısa zamanda ulaşabilirler.

4. Enteraktiftir. Soru-cevap, blog hatta canlı yardım gibi enteraktif araçları sitenize ekleyebilirsiniz.

5. Maliyeti düşüktür. Diğer tanıtım araçları ile karşılaştırıldığında son derece düşük maliyete sahiptir.

6. Duygulara hitap eder. Video özelliğini kullanarak basılı medya ile veremeyeceğiniz duygusal içerikleri hedef kitleye ulaştırabilirsiniz.

7. Kullanıcıya özel bilgi içerir. Kullanıcının siteye girişte alınacak özellikleri ya da IP’si kullanılarak kişiye özel bir içerik sunulabilir.

8. Şirketin kültürünü yansıtır. Kariyer sitesinin kullanarak şirketin kültürünü her yönüyle ortaya koyabilirsiniz.