Anasayfa > Çözümlerimiz > EQ +

EQ +

EQ Plus şirketinizdeki moral, etkinlik ve performansı yükseltecek duygusal değişkenleri daha iyi anlamanızı ve uygun eylem planı geliştirmenizi sağlayacak, etkinliği bilimsel olarak kanıtlanmış güçlü bir metedoloji sunar.

Duygular, insan davranışlarının temel belirleyicisidir. Her ne kadar kendimizi rasyonel canlılar olarak görsek de, pek çok durumda duygularımızın etkisi altında kalırız. En basiti, mutluluk ve mutsuzluk hali duygusal bir durumdur. İnsanlar kendilerini en fazla mutlu edecek seçeneklere yönelirler. Yaptıkları işten keyif aldıkları, çalıştıkları ortamdan memnun oldukları sürece yüksek performans gösterirler. Benzer şekilde aidiyet, bağlılık, işbirliği, dayanışma gibi bir işyerini ideale taşıyacak özellikler duygularla şekillenir. Çalışanlar için yapılan “akılcı” harcama ve yatırımlardan (Örnek: Lüks bir kafetarya, dinlenme alanları vb.) beklenen sonuçların alınamamasının temel nedeni duyguların göz ardı edilmesidir. Bunun için duyguları merkeze alan bir çözüm geliştirdik. EQ Plus ile şirketinizin çalışanların duygusal beklentilerine ne ölçüde cevap verdiğini belirliyor, daha yüksek çalışan aidiyeti ve performans için yapılması gerekenleri tanımlıyor, bir yol haritası oluşturuyor ve bu yolculukta size eşlik ediyoruz.

Araçlar

EQ Plus, çalışanlarınızın farkında olmadıkları, fakat onların davranışlarına yön veren beklentileri anlamanızı ve söz konusu beklentilerin etkili bir şekilde karşılandığı bir örgüt kültürü yaratmanızı sağlayacak güçlü araçlar içerir.

EQ Plus’ı daha yakından tanımak için lütfen ilgili kutucukları tıklayınız.
arrow

İletişim Planlaması

close
.
Şirketinizin mevcut iç iletişim süreçlerini analiz ettikten sonra, çalışanlarınızı özelliklerine göre segmante ediyor, her bir grup için ayrı ton ve içerikte bir iletişim planı oluşturuyoruz. Bu şekilde tüm çalışanların şirketinizin iş hedeflerini ve kendilerinin bu iş hedeflerinin başarılmasındaki rollerini anlamalarını sağlıyoruz. Ayrıca iletişim etkinliğini ölçmeye yönelik kriterler tanımlıyor, belirlenen kriterlerin karşılanma durumunu sürekli izliyoruz.
arrow

Değişim Yönetimi

close
.
Birleşmeler, satın almalar, ayrılmalar ve ortak girişimler gibi yoğun değişim anları kendine özgü risk ve fırsatları beraberinde barındırırlar. Bu zorlu süreçte karşılaşılabilecek sorunların aşılması ve elde edilecek faydaların maksimizasyonu ciddi bir ön hazırlık ve ayrıntılı bir planlamayı gerekli kılar. Sahip olduğumuz bilgi ve tecrübe ile sürecin her aşamasında şirketinize destek sağlıyor, değişimin başarıyla sonuçlanmasına yardımcı oluyoruz.
arrow

Profil Tanımlama

close
.
Yüksek EQ’lu bir işyeri ancak çalışan beklentilerinin tam olarak anlaşılmasıyla sağlanabilir. Bununla birlikte beklentiler aynı bölüm içerisinde dahi belirgin farklılıklar gösterir. Bu sorunu aşmanın yolu çalışanların beklentilerindeki farklılaşmalar göz önüne alınarak homojen grupların oluşturulması ve bu grupların detaylı olarak incelenmesidir. İnceleme sonuçlarına göre tanımlanan beklenti profilleri en doğru motivasyon ve iletişim stratejilerinin kurgulanmasına yardımcı olacaktır.
arrow

Aidiyet Ölçümü

close
.
Aidiyet ölçümü ile çalışanların mevcut durumundan yola çıkarak şirketiniz için ne ölçüde fedakarlık yapmaya hazır olduklarını tahmin ediyor, memnuniyet ölçümlerinden farklı olarak gelecekteki performanslarına ilişkin bir öngörü ortaya koyuyoruz. Ayrıca şirketinizde aidiyet yaratan etmenleri belirliyor, aidiyeti yüksek çalışanlar için almanız gereken aksiyonları tanımlıyor ve önceliklendiriyoruz.
arrow

Mutlu Çalışan

close
.
Önemli olan çalışanların işyeri hakkında ne hissettikleri değil; işyerinin onlara kendilerini nasıl hissettirdiğidir. Fakat pek çok ölçümde bu önemli fark göz ardı edilir. Bunun için, çalışanlarınızın işyeri deneyimini analiz ederek, onların duygularına dokunduğunuz noktaları açığa çıkartıyor ve bu noktalarda onları mutlu edecek deneyimler tasarlamanıza yardımcı oluyoruz.
arrow

Etkin İşgücü

close
.
Hayata geçirilen yeni yönetim uygulamaları ve çalışanlar için yapılan kapsamlı yatırımlar sonrasında başvurulan bir yöntemdir. Etkinlik ölçümünün amacı, yaşanan değişimlerin, olumlu ve olumsuz yönlerinin farklı çalışan segmenleri tarafından değerlendirilmesi ve buna paralel olarak ihtiyaç ve önerilerin ortaya çıkarılması amaçlanır.
arrow

Odaklanmış Görüşmeler

close
.
Çözüm bekleyen önemli bir sorun ya da derinlemesine analiz edilmesi gereken bir konu hakkında ilgili çalışan gruplarıyla odaklanmış görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Farklı bakış açıları ve karşıt görüşleri bir araya getirerek davranışların altında yatan nedenleri belirliyor ve sorunların temeline iniyoruz.
arrow

Etnografik Analiz

close
.
Çalışanların işyerindeki davranışları ve çevreleriyle olan ilişkilerini farklı ortamlarda gözlemleyerek, davranışlarını şekillendiren faktörleri fonksiyonel duygusal ve kültürel olmak üzere üç temel başlık altında topluyoruz. Elde ettiğimiz veriler ışığında mevcut davranış kalıplarını iş performansıyla ilişkilendirerek iyileştirme önceliklerini tanımlayan bir eylem planı oluşturuyoruz.
arrow

Takdir ve Tanıma

close
.
Takdir-tanıma sisteminin tasarımına mevcut uygulamaları inceleyerek başlıyoruz. Odak grubu toplantıları, simülasyonlar ve geçmiş verileri kullanarak her bir uygulamanın adanmışlık ve performansa etkisini ölçüyoruz. Sistemi tasarlarken bireysel amaçların şirket amaçlarının önüne geçmesine ve işbirliğinin zarar görmesine yol açmayacak adil ve eşitlikçi bir takdir tanıma sistemi oluşturuyoruz.

.