Sosyal Medya

Sosyal ağların gelişimi insanların birbirleri ile olan etkileşimini kökten değiştirdi. İnsanlar deneyimlerini, coşkularını, hayal kırıklıklarını sosyal ağlar üzerinden paylaşıyor, problemlerine sosyal ağlar üzerinden çözüm arıyorlar. Buna çalışanlarınız da dahil.

Artık şirket içinde yaşanan küçük sorunlar dahi bir anda iş dünyasının gündemine oturabiliyor. Eskiden hiç kimsenin önemsemediği yönetsel hatalar, şimdilerde şirketleri çok zor durumlara düşürebiliyor. Özellikle resmi bir sosyal ağ stratejisi olmayan şirketler bu gibi durumlarda çaresiz kalabiliyorlar.

Bunun dışında yapılan tanıtım ve reklam harcamaları, sosyal medyada konuşulduğu ölçüde etki yaratıyor. Geleneksel reklamların etkileri kısa zamanda yok olurken, küçük bütçeli tanıtımlar sosyal medya desteği ile birlikte muhteşem sonuçlar verebiliyor.

Süreç, İşveren Markası özelinde ise şu şekilde işliyor: Şirketin reklamlarını gören, tanıtım kampanyalarına katılan adaylar daha detaylı bilgi almak için şirket kariyer sayfasını ziyaret ediyorlar, izlenimlerini sosyal medya araçlarını üzeriden paylaşıyorlar. Daha önce sadece paralı reklam/tanıtım dayanan İşveren Marka modeli şirketin sahip olduğu ve kazandığı sosyal medya araçlarını da içerecek şekilde değişti.

Diğer yandan araştırma sonuçları Türkiye’deki beyaz yaka çalışanların yaklaşık % 70‘inin sosyal ağlar üzerinden gelecek iş tekliflerine açık olduğunu ortaya koyuyor. Bu oran Y Kuşağında % 90’ın üzerine çıkıyor. Soyal ağlar bugün yetenekli insanların temel iş arama platformu haline gelmiş durumda.

Bu gelişmeler şirketlerin sosyal ağlardaki varlıklarını bir tercih olmaktan çıkartıp bir zorunluluk haline getirdi. Yeni İK olarak şirketinizin başta Kariyer Sitesi olmak üzere, sahip olduğu medya araçlarının optimizasyonu ve bu araçların sosyal medya ile entegrasyonu konusunda danışmanlık veriyoruz.

İş Modelimiz, diğer Hizmetlerimiz, kullandığımız Araçlar hakkındaki tüm sorularınız için BİZE ULAŞIN